Huisregels van de praktijk
Hartelijk welkom in onze praktijk
Mondgezondheid maakt deel uit van de algemene gezondheid. Ons doel is om u te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. Bij onze kennismaking verzamelen wij daarom de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Hiervoor moet de gezondheidsvragenlijst ingevuld worden.
Bereikbaarheid/toegankelijkheid
Onze praktijk is telefonisch bereikbaar onder nummer 0316-264367 van 8.30 uur -12.00 uur.
Uitsluitend bij ernstige tandheelkundige problemen of afzeggingen voor vandaag of morgen kunt u ons na 12.00 uur bereiken op 06-33349610.
Na werktijd/ weekend kunt u bij spoed bellen naar 0900-1515
Uw afspraak
Wij behandelen uitsluitend op afspraak. Afspraken worden ingepland op basis van beschikbaarheid. Een gemaakte afspraak moet minimaal 24 uur van te voren afgezegd worden, anders kan de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden. Dit kan per telefoon: 0316-264367 of per mail: info@tandartssalter.nl
Pijnklachten
Wanneer u een pijnklacht heeft, wacht dan niet tot de volgende controle, maar neem contact met ons op. U kunt het best bellen tussen 8.30 uur en 9.00 uur. U heeft dan de meeste kans om dezelfde dag nog gezien te worden.
Medische gegevens
Voor ieders veiligheid verzoeken wij u om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, allergieën, afwijkingen etc. Als u een medicijnlijst heeft kunt u deze afgeven aan de balie. Verandering van verzekering kunt u ook aan de balie doorgeven.
Veranderingen adres en telefoongegevens
Voor een wederzijdse bereikbaarheid willen we de wijzigingen van adres, telefoonnummer en e-mail graag weten. Dit kunt u doorgeven aan de balie.
Tandheelkundige controle
Wij doen 2x per jaar een controle, mits de tandarts iom de patiënt anders beslist. Wij proberen optimale tandheelkunde te bieden en verlangen van u een goede mondhygiëne. Indien die beter kan, zullen wij die proberen te sturen.
Röntgenfoto’s
Voor goede diagnostische tandheelkunde is het nodig om eens in de paar jaar röntgenfoto’s te maken. Wanneer de tandarts het nodig vind worden deze foto’s gemaakt.
Gedrag
Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
Betalingsvoorwaarden
De betaling van de behandelingen kunt u gelijk met pin voldoen of een machtiging invullen zodat wij het verschuldigde bedrag tussen 2 a 3 weken van uw rekening kunnen afschrijven.
Klanttevredenheid
Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij balie-assistente/ tandartsassistente of tandarts.
Privacyregeling en geheimhouding
Patiënteninformatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). Wanneer u uw dossier opvraagt of wanneer een dossier overgedragen moet worden in verband met verhuizing, dan wordt er een schriftelijke bevestiging van u verlangd.
Meningsverschil
Indien u een meningsverschil heeft met uw tandarts en denkt dat uw tandarts aantoonbaar in gebreke is gebleven, zonder dat u dat samen heeft kunnen oplossen, dan kunt u zich tot het NMT ( Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Tandheelkunde) wenden.
Wij hopen op een prettige samenwerking